Lepak kat sekolah gurney!

Semalam..aku,halimah,atiqah,afifah dan budak2 lelaki 6 kreatif 08 pergi sekolah gurney..aku dh teramat rindu kat sekolah sana,aku jumpa ngn ustazah rosnely,cikgu kesayangan aku cikgu hanisah,cikgu khairani,cikgu aniza,cikgu jumawati paling penting..hehehe..aku tengok mereka makin sibuk dgn hasil kerja mereka..mula2,aku bengang gila dgn pakcik gate..actlly,kteorg masing2 x bwak ic..

Pakgate : Nie nak pergi mane nih?

Kami : Nak melawat sekolah gurney kejap.

Pakgate : bawa ic tak?

Kami (blurrr) tak bawak ar

Pakgate : kalau xde pakcik telefon polis..

Aku : kepala hotak dia ar(dlm hati kot)HAHA

Afifah : Gila pak cik tuh.Aku rsa mcm nk baling je ais biar muka dia cair.

mmbe2 aku smua dh kelam kabut tak bwak ic..terpaksa tepon cikgu suruh amik kiteorg kat dpn gate skula..haishhh..pakcik gate tuh tak g skula kot! pergi skula gurney kene bwak ic..kene sawan towl..

October 9, 2009 at 9:53 am Leave a comment

Di Sekolah Baru Ku! SMKPT

Hari nie dah genap 10 bulan aku belajar di sekolah menengah padang tembak..Kadang2 teringat kat memori kat sekolah gurney dulu..with my frens daniel,azam,harith dan lain2.kemana mereka sekarang? aku pon tak tahu..hahahaa..dh juga cikgu kesayangan aku!Puan Hanisah,yg sering memanjakan aku dan mengajar aku..aku harap kite akan berjumpa lagi di suatu masa yg akan datang..insyaALLAH!!

October 9, 2009 at 9:43 am Leave a comment

Memorial Of The King Of Pop, Michael Jackson

Michael Jackson {MJ) adalah seorang manusia yang sangat penyayang. Banyak hartanya yang telah dihabiskan dalam membantu dan menyokong gerakan-gerakan amal seperti Afrika Amerika, mangsa AIDS, mangsa dera kanak-kanak dan bermacam-macam lagi. Walaupun dah berbuat pelbagai kebaikan, MJ masih gagal mencari ketenangan hati. Dia cumalah seorang budak yang terperangkap di dalam badan seorang lelaki. Impiannya adalah untuk menjadi budak kecil selama-lamanya. Impian ini ditambah pula dengan sejarahnya didera semasa kecil menyebabkan dia membina Neverland, tempat untuk seluruh kanak-kanak di dunia bermain dan gembira di situ.

Sila baca artikel ini sepenuhnya untuk membaca tentang konspirasi pembunuhan Michael Jackson.

Namun MJ telah membuat satu keputusan yang bakal memberikan impak yang sangat besar di dalam hidupnya. Melihat kehidupan dan ketenangan yang dimiliki oleh abangnya (Jermaine) setelah memeluk Islam, MJ telah membuat satu kenyataan gempar di satu press conference pada tahun 1989.

“Saya telah melihat Islam di dalam abang saya, saya telah membaca buku tentang Islam dan suatu hari nanti saya mahu rasakan ketenangan dan keamanan Islam itu“.

Sejak kenyataan itu hidup MJ tidak sama seperti dahulu lagi. Dituduh berasmara dengan kanak-kanak, ditambah dengan pandangan-pandangan negatif daripada media Amerika Syarikat, membuatkan MJ berada di tahap tertekan. Semua ini dilakukan agar peminat-peminat MJ melihatnya sebagai satu ikon yang gagal seterusnya membuatkan influence MJ berkurangan.

Melarikan diri daripada tekanan pihak Media USA, MJ telah tinggal di England selama beberapa tahun. Di England, MJ berkawan rapat dengan Yusof Islam, Dari Yusof Islam, MJ belajar serba sedikit tentang Islam. Malah semasa di England, MJ telah berkawan rapat dengan seorang pencipta lagu, Zain Bhika yang telah menciptakan lagu “Give Thanks To Allah” khas untuk dinyanyikan oleh MJ bila-bila masa dia bersedia.

Semasa kes asmaranya dengan kanak-kanak dijalankan, MJ telah melarikan diri dan menetap di Bahrain. Di sana dia menjadi tetamu khas kepada anak Sultan Bahrain. Di sinilah MJ mula mendalami Islam. MJ belajar sembahyang, baca Al-Quran dan macam-macam lagi selama 3 tahun.

Akhirnya pada November 2008, MJ pulang ke Los Angeles dan membuat majlis memeluk Islam secara rasmi di rumah kawan karibnya. Pada December 2008, MJ telah pun pergi menunaikan haji bersama Sultan Bahrain dan anaknya.

Untuk konsert terakhirnya, MJ mempunyai agenda yang tersendiri. Dia memaklumkan yang ini adalah konsert terakhirnya dan berhasrat untuk mengumumkan yang dia adalah seorang Muslim. Malah MJ juga mahu menyanyikan lagu Give Thanks to Allah pada konsertnya tersebut bersama Yusof Islam. Sebab itulah MJ memilih London sebagai tempat konsert terakhirnya bukannya di USA kerana takutkan pihak berkuasa USA.

Pada 12.30 25 June, MJ memeluk managernya dan mengucapkan selamat malam. MJ berkata ” Selepas berlatih selama 2 bulan akhirnya saya dah bersedia untuk konsert ini”. Selepas melambaikan tangan dan mengucapkan selamat malam, MJ pun pulang ke hotel. Tapi kira-kira jam 2.26 pagi, MJ didapat telah meninggal dunia.

Semasa 911 dihubungi, banyak soalan yang ditanya seolah-olah mereka tak tahu siapa itu MJ dan di mana MJ berada. Nampaknya ada pihak yang cuba melengahkan masa bantuan tiba. Tambah pelik bila pihak hospital mengatakan hasil autopsy hanya boleh diperolehi selepas 2 bulan sedangkan teknologi sekarang dah bertambah canggih.

Oleh kerana itu, keluarga MJ telah pun mengupah private doktor untuk membuat autopsy kepada MJ. Keputusannya dikeluarkan hanya selepas 4 hari. Ternyata MJ mati kerana terlalu banyak dos anaethestic, satu ubat yang mampu membuatkan jantung berhenti berdenyuti jika diambil secara berlebihan.

Satu keputusan yang tidak diwar-warkan di media ialah perut MJ tidak mempunyai langsung ubat ini. Tapi darahnya dipenuhi dengan ubat tersebut. Malah badan MJ dipenuhi dengan kesan suntikan seolah-olah ada orang secara paksa menyuntik ubat tersebut ke dalam badan MJ.

Dalam CNN semasa diinterview, Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama telah mengeluarkan satu kenyataan yang agak pelik.

“Saya suka MJ. Saya membesar mendengar lagunya. Ia satu kehilangan yang besar tapi saya jamin tiada konspirasi dalam kematiannya”.

Pelikkan kenapa seorang Presiden beria-beria cakap tiada konspirasi dalam kematian MJ sebelum keputusan rasmi autopsy MJ dikeluarkan? Kalau betullah MJ nak bunuh diri, buat apa dia beria-beria nak berlatih selama 2 bulan untuk konsert dia nie? Tak gitu?

Keluarga MJ inginkan MJ dikebumikan secara Islam. Tapi CIA telah muncul dan memberi ugutan jika pengebumian secara Islam dilakukan secara awan (dalam TV). Ugutannya ialah Katherine, mak MJ tidak akan mendapat hak penjagaan anak-anak MJ sebaliknya Debbie Rowe yang akan dapat.

Akhirnya mereka bersetuju untuk MJ dikebumikan secara Islam di Neverland. Tapi dengan syarat satu pengebumian olok-olok secara Kristian mesti diadakan. Itulah yang anda semua tengok di Tv. Sbab itulah keranda MJ ditutup dan tak dibukak. Sebab mayatnya tak pernah ada dalam tue. Ini semua dilakukan semata-mata nak bagitau dunia yang kononnya MJ bukan seorang Islam.

August 18, 2009 at 4:49 am Leave a comment

Sick :(

~Demam

~Batuk

~Selsema

~S.Tekak

Understand?

August 18, 2009 at 4:44 am Leave a comment

GoodBye Gurney 2!!!! ='(

I miss Gurney 2..skrg aku da skul menengah..rindu kat kengkwan ngn ckgu2 sume..='( tue pon msa ngah uat jamuan terakhir untuk taon 6 2008..argggg sedey2 msa tuhhhh!umphhh,msa tuh aku salam2 ngn ckgu yg mngajar aku slma stahun..tmbah2 shbat2 aku yg baek belaka,Halimah,Afifah,Lysyaida,Puteri,Azam,Daniel,Shahrul,amira and harith..kesemua2nye adalah teman aku seumur idup aku kat skul gurney 2..I LOVE U GUYS..U R MY BEST FRIENDS FOREVER!!!!!!!!!!!!!aku arap kita akan jmp lg pda msa yg akan dtg,mgkin pd taon nih aku nk celebrate arrr..jmp ngn diowang… =ppppppp cehhh!ader budget kew…hak3….

wif my teacher Hanisah,Wif pu3...Best Friends FOREVER!!!!!!!!!!

February 8, 2009 at 6:22 am Leave a comment

Teringin nak pergi Manchester United and Los Angeles

Sejak kecil lagi aku teringin nk pergi Man.United and Los Angeles.Tue la negara favourite aku nk pergi..hahahahaahha…aku pon blom rsa lg nk maen salji..klu aku g sane,tibe la waktu aku da jd gila..huhuhu..sejuukkkkkkkkk!!!!!!!mcm filem titanic,,kpl terjatuh dlm laut..hah!tu lagi best mndi laut mlm2…boley mati aku msa tuh!darah pon bley jd beku…klu manchester,ermmm…aku nk jmp ngn RONALDO..hehhehe..,np la aku

tergila2 ngn dier???korang ader jwpan tk…

..Cristiano Ronaldo

February 8, 2009 at 5:54 am 1 comment

My World

Siblings 4eVeRfrom left my siz,wani,me,and my brother hazeeq

February 8, 2009 at 5:25 am Leave a comment

Older Posts


Categories

  • Blogroll

  • Feeds